Friday, May 7, 2010

Docteur Jekyll et Monsieur Hyde




-Hello Docteur Jekyll!
-Hello Doctor Jekyll!
-Non je n'suis pas le Docteur Jekyll
-No, I'm not Doctor Jekyll!
-Hello Docteur Jekyll
-Hello Doctor Jekyll!
-Mon nom est Hyde, Mister Hyde
-My name Hyde, Mister Hyde


Docteur Jekyll il avait en lui
Doctor Jekyll He had in him
Un Monsieur Hyde qui était son mauvais génie
A Mister Hyde who was his evil genius
Mister Hyde ne disait rien
Mister Hyde said nothing
Mais en secret n'en pensait pas moins
But secretly he did not believe it until


-Hello Docteur Jekyll!
Hello Doctor Jekyll!
-Je vous dis que je n'suis pas le Docteur Jekyll
I tell you that I'm not Doctor Jekyll
-Hello Docteur Jekyll!
-Hello Doctor Jekyll
Que mon nom est Hyde, Mister Hyde
But my name is Hyde, Mister Hyde


Docteur Jekyll n'a eu dans sa vie
Doctor Jekyll had in his life
Que petites garces qui se foutaient de lui
those little bitches who would fuck him (seems a little explicit, may need some adjustment)
Mister Hyde dans son cœur
Mister Hyde in his heart
Prenait des notes pour le docteur
Took notes for the Doctor


-Hello Docteur Jekyll!
Hello Doctor Jekyll
-Il n'y a plus de Docteur Jekyll
There is no more Doctor Jekyll
-Hello Docteur Jekyll
Hello Doctor Jekyll
-Mon nom est Hyde, Mister Hyde
My name is Hyde, Mister Hyde


Docteur Jekyll un jour a compris
Doctor Jekyll one day realized
Que c'est ce Monsieur Hyde qu'on aimant en lui
That is was Mister Hyde that they loved in him
Mister Hyde ce salaud
Mister Hyde that bastard
A fait la peau de Docteur Jekyll
is the skin (public face or mask maybe) of Doctor Jekyll








Lyrics by Serge Gainsbourg, Translation by Greg Smith

No comments:

Post a Comment