Friday, March 5, 2010

Les Oubliettes (The Oblivions)


Les regrets fillettes
The Girl regrets
Du pauvre poèt
the poor poet
Se valsent musette
To bagpipe waltz
Dans les caboulots
In the dive bars
Se valse musette
Bagpipe waltz is
Le pauvre poèt
the poor poet
Pour les gigolettes
For the nymphettes
Et the gigolos
and the dandys

Dieu que je regrette
God, how I regret
Mes larmes fillettes
My girls tears
Ce vin malhonnête
This dishonest wine
Qui monte au cerveau
That goes to the brain
Y'a belle lurette
It's been a good long time
Que je n'ai plus cette
That I've had this
Fameuse piquette
Famous Piquette (Simple Wine)
Derrière mes fagots
of excellent quality

Le pâle squelette
The pale skeleton
De mes amourettes
of my love affairs
Joue des castagnettes
Play the castanets
Comme un hidalgo
As a gentleman
La nuit est longuette
The night is endless
Du pauvre poèt
of the poor poet
Voyez mes poulettes
See my chicks
Il a les grelots
He's with the bells

Dans chaque guinguette
In every tavern
J'ai cherché Juliette
I have searched for Juliette
Je n'ai je regrette
I am I'm sorry
Que trouvé Margot
that I found Margot
De ces amourettes
from these affairs
Que l'on pickpockette
While you pickpocket
Sous sa chemisette
Under her shirt
J'en ai plein le dos
I'll open the back

S'il faut à perpète
If we have a life sentence
Qu'à l'aube on regrette
At dawn we'll regret
Vaut mieux qu'on s'arrête
Better that we stop
Mes petits oiseaux
My little bird
Venez mignonnettes
Come have a sample
Dans mes oubliettes
of my oblivions
Que je vous y mette
I put you
Au pain et à l'eau
On bread and water

Les regrets fillettes
The Girl regrets
Du pauvre poèt
the poor poet
Se valsent musette
To bagpipe waltz
Dans les caboulots
In the dive bars
Se valse musette
Bagpipe waltz is
Le pauvre poèt
the poor poet
Pour les gigolettes
For the nymphettes
Et the gigolos
and the dandys


No comments:

Post a Comment