Wednesday, April 14, 2010

Negative Blues




Translation after the jump...

Où est ma petite amie?
Where is my girlfriend?
Elle est dans mon Rollieflex
She is in my Rollieflex(Camera)
Je le regarde perplexe
I look perplexed
Dois je le foutre aux orties
Do I fuck dogs


Où est ma peteite amie?
Where is my girlfriend?
Elle est dans mon Rollieflex
She is in my Rollieflex
C'était mon premier réflex
It was my first SLR Camera
J'aime la photographie
I like photography


Je revois la p'tite chérie
I see the little darling
Posant pour mon Rollieflex
Posing for my Rollieflex
Lui donnait un peu d'esprit
She gave a little of her spirit



Where is my girlfriend?
Elle est dans mon Rollieflex
She's in my Rollieflex
J'y ai filé des complexes (This part isn't very clear to me, filé means "yarn")
I've spun the complexes
Elle a filé cette nuit
She spun tonight


Où est mon petite amie?
Where is my girlfriend?
Elle est dans mon Rollieflex
She's in my Rollieflex
Faut connaître le context
I don't know the context
Le pourquoi et le pour qui
Or the reason for this












Lyrics by Serge Gainsbourg, Translation by Greg Smith

No comments:

Post a Comment